Monday, January 31, 2011

all bout me!!

My name is nur mun qaseh..(bukan nama sebenar)..tujuan blog ni di cipta adalah untuk menghilangkan kebosanan yang semakin melanda diri ini..ada sape2 kenal saya tak???huhuh
First ,aku nak citer pasal my job. aku keje kat hospital. Ha!disini aku nak tegaskan bahawa aku bukan keje sebagai doktor atau jururawat. itu yang aku pelik,asal keje hospital jer orang akan cakap aku jururawat a.k.a misi (kalu orang kampung panggil las) .Aku bertugas sebagai MLT (nama panjangnyer biarlah rahasia)..
sepanjang bekerja di hospital ni,bermacam-macam ragam yang aku. kadang-kadang mereka semua ni mencabar kesabaranku yang sememangnya telah nipis dikikis arus masa (cewahh..ayat..). tambah menyakitkan hati kalau ada staff kat tempat keje tu yang suka jaga tepi kain kita.ishhh, kadang-kadang tu memang stress. tp tak guna kalau kita nak stress pasal orang macam tuh!!
keje aku hari-hari ngadap benda yang sama seperti blood,urin,stool,sputum, semen n bla..bla..bla..(terlampau banyak).bosan kan? sememangnya amat membosankan..rasa mau resign sekarang jer. tp apakan daya,untuk hidup kena berduit.kalau mau duit mesti kena rajin keje..hadoiii..
kadang-kadang  terfikir gak,kenapa la aku ni tak dilahirkan dalam family yang kaya nih??(ishh,tak baik betol,mcm tak bersyukur jer aku ni kan??).hahaha.tp hidup macam ni pun ok apa. aku dah amat bersyukur sebab aku dapat keje berbanding ngan kengkawan ku yang lain masih lagi tanam anggur tu. kecian dorang..
dah la..aku dah nak tutup line dah ni..tak tau nak tulis apa lagi..hahahaha..no idea~
ZZZzzzzzZZZzzzzzZZZZz..
 

No comments:

Post a Comment